موتور کرکره شفت و فنر

موتور کرکره شفت و فنر

موتور کرکره شفت و فنر

موتور کرکره شفت و فنر

موتور کرکره شفت و فنر (Shaft and spring shutters) استفاده از کرکره‌های اتوماتیک در اماکن پرتردد دارای مزایای زیادی می‌باشد این کرکره‌ها امنیت ساختمان را تأمین می‌کنند و از نفوذ هوای سرد به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند.

همچنین استفاده از آن‌ها بسیار ساده و تنها به‌وسیله یک ریموت می‌باشد موتور این کرکره‌ها برقی می‌باشد و در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

اما سؤالی که ذهن بیشتر افراد را درگیر می‌کند این است که آیا می‌توان کرکره‌های قدیمی را نیز به موتوربرقی مجهز کرد؟ پاسخ به این سؤال مثبت است.

موتور کرکره‌هایی به نام موتور کرکره شفت و فنر وجود دارند که علاوه بر پشتیبانی از کرکره‌های جدید می‌توان آن‌ها را بر روی کرکره‌های قدیمی نیز نصب کرد. در این مطلب قصد داریم شمارا با مشخصات موتور کرکره شفت و فنر و مزایا و معایب آن آشنا نماییم.

موتور کرکره شفت و فنر و مزایا و معایب آن

موتورهایی که برای کرکره‌های اتوماتیک مورداستفاده قرار می‌گیرد به سه دسته موتورهای ساید، موتورهای توبولار و موتورهای شفت و فنر تقسیم می‌شوند

نام‌های دیگر موتورهای شفت و فنر موتور مرکزی، موتور MC و موتور سنترال می‌باشد. موتور کرکره شفت و فنر تنها موتوری است که بر روی کرکره‌های قدیمی قابل‌نصب می‌باشد همچنین می‌توان از این موتور بر روی کرکره‌های آلومینیومی جدید نیز استفاده کرد.

به‌طورکلی موتور شفت و فنر برای درب‌هایی با وزن سبک و محیط‌هایی با تردد متوسط مناسب است.

ازجمله مزایای این موتور کرکره می‌توان به حرکت روان و سرعت‌بالا، قابل‌نصب بر کرکره‌های زنبوری قدیمی و صدا و لرزش کم آن اشاره کرد، البته این نوع موتور دارای معایبی نیز می‌باشد.

مثلاً نصب آن به علت استفاده از فنر و کاسه دشوار می‌باشد و هزینه نصب و تعمیر آن نیز زیاد است همچنین این نوع موتور کرکره تنها برای محیط‌هایی که سقف تردد روزانه آن‌ها ۳۰ مرتبه باشد قابل‌استفاده است و اگر کرکره در طول شبانه‌روز بیش از ۳۰ مرتبه باز و بسته شود موتور دچار اختلال می‌گردد.

انواع موتور کرکره شفت و فنر

موتور کرکره‌های شفت و فنر دارای مدل‌ها و برندهای متفاوتی می‌باشند اما میزان توان این موتورها مانند موتور کرکره‌های ساید و توبولار متنوع نیست و این موتورها تنها از درب‌های ۱۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم را پشتیبانی می‌کنند.

اگر بخواهیم انواع موتور کرکره شفت و فنر را نام ببریم باید گفت که این موتورها بیشتر به دو نوع ۱۸۰ و ۲۸۰ کیلوگرمی تقسیم می‌شوند، تمامی مدل‌های موتور شفت و فنر با برق ۲۲۰ ولتی کار می‌کنند و مجهز به سیستم خلاص کن دستی می‌باشند؛

البته می‌توان برخی از مدل‌های آن را نیز به سیستم UPS مجهز کرد. بیشتر این موتورها دارای ترمز اضطراری و سیستم خلاص کن دستی هستند و درنتیجه از امنیت بالایی برخوردار می‌باشند.

نصب موتور کرکره شفت و فنر

نصب موتورهای شفت و فنر دشوارتر از موتورهای ساید و توبولار است چراکه این موتور در مرکز شفت کرکره نصب می‌شود و باید برای نصب آن شفت کرکره برقی را فنربندی کرد؛

بنابراین نصب آن بسیار دشوار است و به نیروی ماهر نیاز دارد همچنین هزینه نصب موتور کرکره شفت و فنر بیشتر از سایر موتورها می‌باشد و در هنگام نصب موتور باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر نصب به‌صورت اصولی و استاندارد انجام نشود فنرهای شفت و موتور بر روی تیغه‌ها خراش می‌اندازد؛

بنابراین برای نصب این موتور باید از فنر و کاسه فنر استفاده کرد اگر موتور را بر روی کرکره‌های قدیمی نصب می‌کنید می‌توانید از فنرهای قبلی آن استفاده نمایید اما اگر فنرها مستهلک‌شده باشد برای راه‌اندازی آن باید از فنرهای نو استفاده کرد .

همچنین تعداد کاسه فنرها بستگی به عرض کرکره خواهد داشت (هراندازه درب عریض‌تر باشد تعداد کاسه فنرهای آن نیز افزایش می‌یابد). به‌طورکلی بهتر است برای نصب این موتور با نمایندگی‌های معتبر و متخصص تماس حاصل نمایید و کار نصب آن را به نیروی متخصص بسپارید.

خرید موتور کرکره شفت و فنر

برای خرید موتور کرکره شفت و فنر می‌توانید به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مختلفی مراجعه نمایید اما اگر قصد خرید موتور کرکره شفت و فنر را دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

که خرید خود را از شرکت دیده‌بان گستر قائم انجام دهید برای این کار می‌توانید به آدرس اینترنتی این شرکت مراجعه کرده و در ارتباط باقیمت محصول و میزان گارانتی و مشخصات آن با واحد فروش آن مشورت نمایید.

این شرکت عرضه‌کننده تمامی مدل‌های موتور شفت و فنر است و می‌توانید از خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های نصب این شرکت نیز استفاده نمایید، بنابراین خریدی مطمئن و آسان را تجربه خواهید کرد.

قیمت موتور کرکره شفت و فنر

موتور کرکره شفت و فنر دارای انواع و برندهای مختلفی می‌باشد و به همین دلیل از قیمت ثابتی برخوردار نیست و میزان قیمت آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • میزان گارانتی و خدمات پس از فروش: برخی از موتورهای شفت و فنر دارای گارانتی بیشتر و خدمات پس از فروش می‌باشند که قیمت آن‌ها نیز کمی بیشتر از سایر موتورها است.
  • قدرت توان موتور: یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در میزان قیمت موتورهای شفت و فنر قدرت آن‌ها می‌باشد، مثلاً موتورهای ۵۰۰ کیلوگرمی قدرت و قیمت بیشتری نسبت به موتورهای ۱۵۰ کیلوگرمی دارند.
  • جنس و برند موتور: موتورهای شفت و فنر دارای جنس‌ها و برندهای مختلفی مانند اروپایی، ایرانی و چینی هستند قیمت مارک‌های معتبری همچون الرو آلمان بیشتر از برندهای دیگر می‌باشد و به‌تبع قیمت مدل‌های چینی در پایین‌ترین رده قرار می‌گیرد.

به‌طورکلی باوجود نوسانات بازار نمی‌توان قیمت ثابتی برای موتورها شفت و فنر در نظر گرفت؛ بنابراین اگر قصد خرید این موتورها را دارید به شما پیشنهاد می‌شود برای اطلاع یافتن از میزان قیمت موتور کرکره شفت و فنر با واحد فروش و مشاوران فنی شرکت دیده‌بان گستر قائم تماس حاصل نمایید و از مشورت رایگان آن‌ها استفاده نمایید.

فروش موتور کرکره شفت و فنر

مشخصات برخی از موتور کرکره‌های شفت و فنر که در بازار ایران به فروش می‌رسند عبارت‌اند از:

  • موتور کرکره شفت و فنر سیگما ۱۸۰ کیلوگرمی: این موتور مناسب درب‌های ۱۸۰ کیلویی می‌باشد و دارای دو نوع ups دار و بدون ups است که با برق ۲۴ و ۲۲۰ ولتی کار می‌کند.
  • موتور کرکره شفت و فنر نایس: این موتور جزء موتورهای شفت و فنر اروپایی و ساخت ایتالیا است، توان مصرفی آن ۶۰۰ وات می‌باشد و سرعت دور آن در هر دقیقه ۸٫۵ دور است همچنین این موتور دارای ترمز اضطراری و سیستم خلاص کن دستی میباشد.

کارکرد موتور کرکره شفت و فنر (لوله – محور) در کرکره برقی

رول تیغه موتور کرکره شفت و فنر بر روی شفت یا همان لوله قرار می گیرد.

با چرخش شفت توسط موتور کرکره شفت و فنر ، رول کرکره به بالا و پایین کشیده می شود.

الف) شفت ۸ Cm برای موتور کرکره شفت و فنر توبلار.

ب) شفت ۱۱ Cm برای موتور کرکره شفت و فنر ساید.

نوشته های مشابه