موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی (Shuttle Engine) وسیله‌ای است که معمولاً در کنار کرکره‌ها نصب می‌شود و دارای انواع و مدل‌های مختلفی می‌باشد.

امروزه برای بیشتر مکان‌های پرتردد به‌جای کرکره دستی از کرکره‌های اتوماتیک و برقی استفاده می‌شود تا تردد راحت‌تر انجام گیرد این کرکره‌ها از اجزاء و قسمت‌های مختلفی ساخته‌شده‌اند که مهم‌ترین جزء آن‌ها موتور می‌باشد، انتخاب موتور مناسب بسیار دارای اهمیت است.

چراکه اگر موتور را با توجه به میزان دفعات باز و بسته شدن کرکره و وزن درب انتخاب نکنید ممکن است باز و بسته شدن کرکره دچار اختلال شود. در این مطلب قصد داریم شمارا با انواع کرکره و مشخصات آن‌ها آشنا نماییم.

انواع موتور کرکره

در بازار ایران دارای دو نوع کلی توبولار و ساید می‌باشد که هرکدام از این‌ها دارای انواع دیگری هستند. موتور توبولار به شکل لوله است و طول آن حدوداً ۳۰ سانتیمتر است و خود دارای مدل‌های ۳۰،۵۰،۸۰،۱۰۰،۱۲۰، ۱۴۰،۲۳۰ و ۳۰۰ کیلوگرم است؛  دارای صدا و لرزش خیلی کمی است و نصب آن سریع و آسان است؛

به‌طورکلی این موتور دارای امنیت زیادی است و به علت اندازه کوچکی که دارد مناسب درب‌های سبک و محیط‌های کم تردد است در مقابل موتور ساید برای مکان‌های پرتردد و درب‌های سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرد و  نیز دارای وزن زیادی است و طول آن حدود ۶۰ سانتیمتر می‌باشد و فضا زیادی را اشغال می‌کند به همین دلیل هرگز نباید برای مکان‌های کوچک از آن استفاده کرد اما  دارای مزایای زیادی است مثلاً بی‌صدا است و خارج از رول نصب می‌شود و نصب و تعمیر آن راحت است.

موتور کرکره فونیکس

موتور کرکره فونیکس که به نام موتور استوانه‌ای نیز شناخته می‌شود نوعی موتور است که توسط کمپانی فونیکس عرضه‌شده است و به دلیل اندازه کوچکی که دارد.

برای محیط‌های کوچک بسیار مناسب است اما همین موتور کوچک قادر به باز و بسته کردن کرکره‌های وزن ۱۰۰ نیوتون است و دور موتور آن در هر دقیقه ۷ تا ۱۵ دور می‌باشد، این موتور طبق استاندارد IP 44 ساخته‌شده است و مجهز به سیستم خلاص کن دستی می‌باشد تا بتوان در هنگام قطع برق به‌راحتی از آن استفاده کرد.

موتور کرکره برقی نوبل

یکی دیگر از مارک‌های پر فروش نوبل می‌باشد که بسیار مقاوم و باکیفیت است که از قدرت بالایی برخوردار است و به همین دلیل بهتر است از آن برای مکان‌های پرتردد و درب‌های تا وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم استفاده کرد و قابلیت بالا بردن کرکره تا ۶ متر را دارد.

موتور نوبل دارای دو مدل یوپی­اس­دار و معمولی است؛ مدل معمولی دارای سیستم خلاص کن زنجیری دستی است و هنگام قطع برق می‌توان از آن استفاده کرد اما مدل UPS دار آن علاوه بر زنجیر دستی مجهز به سیستم برق اضطراری ۲۲۰ ولتی می‌باشد تا هنگام قطع و اتصالات برق از آن استفاده کرد.

موتور کرکره برقی ایرانی

موتور کرکره برقی در دو نوع ایرانی و خارجی عرضه می‌گردد و مدل‌های خارجی آن نیز برخی اروپایی و برخی چینی هستند اما مدل‌های ایرانی آن نیز در بازار عرضه می‌گردد که از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌توان جایگزین مناسبی برای نوع  خارجی باشد، موتور ایرانی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود

که می‌توان با توجه به وزن درب و میزان بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرد، مزیت نوع ایرانی این است که توسط خود شرکت نصب می‌شود و برای نصب و راه‌اندازی آن مشکلی وجود ندارد و می‌توان از خدمات شرکت عرضه دهنده آن نیز استفاده کرد.

موتور کرکره بارزانته

موتور بارزانته نیز یکی از موتورهای پرقدرت است و مناسب مکان‌های پرتردد و کرکره‌های سنگین می‌باشد، که خود دارای دو نوع ۲۴ و ۲۳۰ ولتی می‌باشد و کیفیت بالایی دارد تنها مشکل این محصول این است که سرعت زیادی ندارد.

چراکه معمولاً کرکره‌های سنگین سرعت موتور را کاهش می‌دهند، به‌طورکلی این موتور دارای دو نوع معمولی و یو­پی ­اس ­دار است و مدل معمولی آن برای کرکره‌های وزن ۱۳۰۰،۸۰۰،۶۰۰،۳۰۰ کیلوگرم ساخته‌شده است و مدل UPS دار آن نیز برای درب‌های وزن ۷۵۰،۵۰۰،۳۰۰،۱۵۰ کیلوگرم تعبیه می‌شود.

موتور کرکره برقی KTM

موتور کرکره برقی KTM بسیار باکیفیت است و سیم‌پیچ و روتور آن آلومینیومی می‌باشد ا مناسب مکان‌های پرتردد و درب‌های سنگین است و دارای دو مدل معمولی و یو­پی ­اس ­دار است که قیمت یوپی ­اس ­دار آن بیشتر می‌باشد،

این موتور قابلیت بازو بسته کردن کرکره‌های ۸۰۰،۶۰۰،۳۰۰ کیلوگرم را دارد از قابلیت‌های دیگر این موتور می‌توان دارا بودن ۴ میکرو سوییچ، باز و بسته کردن دستی بدون ریموت و داشتن پلیت قابل ریگلاژ را نام برد.

موتور کرکره برقی استرانگ

موتوربرقی استرانگ یکی ازمحصول خارجی ساخت آلمان می‌باشد و دارای دو مدل تک فاز و سه فاز صنعتی است مدل تک فاز برای درب و پنجره‌های کوچک منازل و مدل صنعتی برای محیط‌های بزرگ و پرتردد مورداستفاده قرار می‌گیرد همچنین مدل یو­پی ­اس ­دار آن می‌تواند از درب‌های ۳۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم پشتیبانی نماید و جزء محصول  پرقدرت و بادوام است.

موتور کرکره برقی پاور

موتوربرقی POWER نیز یکی از موتور کرکره‌های قوی است که برای محیط‌های پرتردد مورداستفاده قرار می‌گیرد و قابلیت پشتیبانی درب‌های تا ۱۰۰۰ کیلوگرم را دارد.

دو نوع معمولی و یوپی ­اس ­دار عرضه می‌شود و مجهز به سیستم پاراشوت است که در صورت به وجود آمدن هرگونه نقص فنی از سقوط کرکره جلوگیری می‌کند؛ به‌طورکلی این موتور بر طبق استانداردهای CE و TVU اروپا ساخته‌شده و می‌توان سیستم نصب چشمی و فلاشر را بر آن نصب کرد.

قیمت موتور کرکره برقی

همان‌طور که گفته شد این محصول دارای انواع مختلفی است و به همین دلیل قیمت ثابتی ندارد و قیمت آن بستگی به موارد زیر دارد:

  • نوع موتور: معمولاً نوع  ساید از قیمت بیشتری نسبت به موتورهای توبولار برخوردارند چراکه قدرت آن‌ها بیشتر است و از درب‌های وزن سنگین پشتیبانی می‌کنند
  • قابلیت موتور: یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در قیمت موتور UPS آن می‌باشد معمولاً قیمت مدل‌های UPS دار بیشتر از مدل‌های معمولی است
  • پشتیبانی از وزن درب: موتورهایی که از درب‌های وزن سنگین پشتیبانی می‌کنند گران‌تر از موتورهای دیگر می‌باشند
  • جنس موتور: موتورهای کرکره ساخت کشورهای مختلفی هستند معمولاً موتورهای اروپایی قیمت بیشتری نسبت به موتورهای ایرانی و چینی دارند؛ بنابراین شما باید با توجه به وزن کرکره و تعداد دفعات باز و بسته شدن آن در شبانه‌روز بودجه لازم را برای موتور کرکره در نظر بگیرید.

نمایندگی موتور کرکره

برای تمامی مدل‌ها نمایندگی‌های در داخل ایران وجود دارد خرید از نمایندگی‌ها به‌صرفه‌تر خواهد بود و موتورهای این نمایندگی‌ها با گارانتی عرضه می‌شود و شما میتوانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید و برای نصب موتور مشکلی نداشته باشید.

چراکه نصب آن به تخصص نیاز دارد و بهتر است این کار توسط نیروی ماهر نمایندگی‌ها انجام گیرد، اگر قصد خرید دارید ما به شما

شرکت دیده‌بان گستر قائم را پیشنهاد می‌کنیم تمامی موتورهای این نمایندگی دارای کیفیت زیادی است و از قیمت مناسب و گارانتی نیز برخوردار است؛ بنابراین خریدی مطمئن و آسان را با این شرکت تجربه خواهید کرد.

موتور کرکره برقی یکی از اجزاء مهم در کرکره برقی به حساب آورده می شود این قطعه دارای برند های مختلفی در بازار می باشد شما در صورتی که نیاز به موتور کرکره برقی دارید می توانید به شرکت ایران کرکره ارائه دهند موتور کرکره برقی تماس حاصل فرمایید و قیمت های کرکره برقی را استعلام قیمیت نمایید.

موتور کرکره برقی به دو صورت ایرانی و خارجی در بازار و جودر دارد که شما بر حسب بوجه خود میتوانید موتور کرکره برقی مد نظر خود را سفارش و در منزل و یا محل کار خود نصب و استفاده نمایید.

موتور کرکره برقی توسط نصاب کرکره برقی معمولا نصب میشود و این قطعه در هنگام نصب نیاز به تخصص خاصی می باشد در صورتی که با نحوه نصب موتور کرکره برقی مشکل دارید با شرکت موتور کرکره  در تماس باشید.

مقاله موتور کرکره

نوشته های مشابه