موتور کرکره برقی تک فاز

موتور کرکره برقی تکفاز

موتور کرکره تکفاز

موتور کرکره برقی تک فاز

موتور کرکره برقی تک فاز (موتور کرکره برقی تکفاز )(Single Phase Electric Shutter Engine)امروزه کرکره‌های قدیمی جای خود را به کرکره‌های اتوماتیک و برقی داده‌اند و حتی برای منازل و درب و پنجره‌ها از این کرکره‌ها استفاده می‌شود.

موتورهای کرکره‌های اتوماتیک با برق کار می‌کنند و دارای انواع و برندهای مختلفی می‌باشند، این موتورها برخی با برق سه فاز تغذیه می‌شوند چراکه قدرت آن‌ها زیاد است و برای کرکره‌های سنگین استفاده می‌شوند.

به همین دلیل باید با جریان غیرمتناوب برق کار کنند اما کرکره‌هایی نیز وجود دارند که به آن‌ها موتور کرکره برقی تک فاز گفته می‌شود این کرکره‌ها با برق خانگی کار می‌کنند. در این مطلب قصد داریم شمارا ا انواع موتور کرکره برقی تک فاز و قیمت آن آشنا نماییم.

مشخصات موتور کرکره برقی تک فاز

موتور کرکره برقی تک فاز نوعی موتور می‌باشد که برای بیشتر کرکره‌های مغازه‌ها و منازل مورداستفاده قرار می‌گیرد، معمولاً برای درب کارخانه و سوله از موتور کرکره‌های سه فاز استفاده می‌شود تا توان جابه‌جایی درب‌های سنگین را داشته باشند.

اما برای کرکره‌های سبک و محیط‌های کم تردد از موتور تک فاز استفاده می‌شود این موتورها با جریان برق شهری متناوب یعنی برق تک فاز کار می‌کنند و به همین دلیل به آن‌ها موتور تک فاز گفته می‌شود.

موتورهای تک فاز تنها دارای یک سیم‌پیچی می‌باشند و بیشتر این موتورها مجهز به مدار فرمان باتری دار یا ups هستند تا در مواقع قطع برق از این سیستم استفاده کرد.

این موتورها دارای انواع مختلفی هستند سیم‌پیچ برخی از آن‌ها مسی و برخی آلومینیومی می‌باشد و قدرت و توان آن‌ها از ۵۰ تا ۱۰۰۰ وات است که هرکدام برای درب‌ها با وزن‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.

انواع موتور کرکره تک فاز

موتور کرکره برقی تک فاز در انواع و برندهای مختلفی ساخته می‌شود که با توجه به برند و مقدار توان آن از قیمت‌های مختلفی برخوردارند، به‌طورکلی موتور کرکره تک فاز به دو نوع موتور توبولار و موتور ساید تقسیم می‌شود، تمامی موتورهای توبولار تک فاز هستند و برخی از موتورهای ساید نیز تک فاز می‌باشند.

در حال حاضر بالاترین توان موتور تک فاز ساید ۱۰۰۰ کیلوگرم است و موتورهای ساید ۱۲۰۰ کیلوگرم به بالا با برق سه فاز کار می‌کنند. در تقسیم‌بندی دیگر موتور کرکره برقی تک فاز به دو نوع ups دار و بدون ups تقسیم می‌شوند.

مدل‌های ups دار دارای باتری ذخیره هستند و اگر جریان برق شهری قطع شود به‌وسیله ups کرکره باز و بسته می‌شود در مقابل مدل‌های بدون ups دارای مدار فرمان ساده‌ای هستند و باتری ذخیره ندارند اما هنگام قطع برق می‌توان از سیستم خلاص کن آن‌ها برای باز و بسته کردن کرکره استفاده کرد.

نصب موتور کرکره تک فاز

نصب موتور کرکره برقی تک فاز با توجه به نوع آن متفاوت می‌باشد اما به‌طورکلی نصب آن‌ها ساده و سریع است و شما می‌توانید هر دو مدل‌های ساید و توبولار آن را به‌راحتی نصب نمایید.

موتور کرکره‌های تک فاز ساید در خارج از رول و در سمت راست یا چپ کرکره و بر روی دو صفحه پلیت نصب می‌شوند در سمتی که موتور نصب می‌شود ابعاد صفحه پلیت باید ۷۰ در ۴۰ سانتیمتر باشد و صفحه پلیت سمت دیگر باید دارای اندازه کوچک‌تری و ۴۰ در ۴۰ سانتیمتر باشد.

اما موتور کرکره‌های تک فاز توبولار داخل رول نصب می‌شوند و به یک صفحه پلیت نیاز دارند و تا حدودی مراحل نصب آن‌ها باهم متفاوت است، به‌طورکلی نصب موتور کرکره برقی تک فاز نیاز به تخصص دارد و بهتر است برای نصب موتورها با نیروی متخصص تماس بگیرید تا موتور شما دچار آسیب و سوختگی نشود.

خرید موتور کرکره تک فاز

برای خرید موتور کرکره‌های تک فاز می‌توانید به فروشگاه‌های مختلفی مراجعه نمایید اما اگر قصد خرید موتور کرکره برقی تک فاز را دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید خود را از شرکت دیده‌بان گستر قائم انجام دهید.

برای این کار می‌توانید به آدرس اینترنتی این شرکت مراجعه کرده و در ارتباط باقیمت محصول و میزان گارانتی و مشخصات آن با واحد فروش آن مشورت نمایید. این شرکت عرضه‌کننده تمامی مدل‌های موتور کرکره تک فاز است و موتورهای آن با آلیاژ و مواد باکیفیت ساخته‌شده‌اند درنتیجه طول عمر موتورها زیاد است و قیمت آن نیز با توجه به گارانتی بسیار مناسب است.

قیمت موتور کرکره برقی تک فاز

قیمت موتور کرکره برقی تک فاز کمتر از موتورهای سه فاز می‌باشد، همچنین مدل‌های توبولار آن قیمت کمتری نسبت به مدل‌های ساید تک فاز دارند اما به‌طورکلی موتورهای تک فاز دارای انواع و برندهای مختلفی می‌باشند و به همین دلیل از قیمت ثابتی برخوردار نیستند و میزان قیمت آن‌ها به عوامل زیر بستگی دارد:

  • میزان گارانتی و خدمات پس از فروش: برخی از موتورهای تک فاز دارای گارانتی بیشتر و خدمات پس از فروش می‌باشند که قیمت آن‌ها نیز کمی بیشتر از سایر موتورها می‌باشد.
  • قدرت توان موتور: از دیگر عوامل تأثیرگذار در میزان قیمت موتورهای تک فاز قدرت آن‌ها می‌باشد، هراندازه توان موتور بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • جنس و برند موتور: موتورهای تک فاز دارای مارک‌های مختلف اروپایی، ایرانی و چینی هستند قیمت مارک‌های اروپایی بیشتر از برندهای دیگر می‌باشد و قیمت مدل‌های چینی در پایین‌ترین رده قرار می‌گیرد.
  • نوع آلیاژ و سیم‌پیچی موتور: نوع آلیاژ به‌کاررفته در موتور نیز در میزان قیمت آن تأثیرگذار است موتورهایی که دارای سیم‌پیچ مسی هستند طول عمر بالاتری نسبت به سیم‌پیچ‌های آلومینیومی دارند و دچار سوختگی نمی‌شوند؛ البته ازآنجایی‌که این موتورها برای محیط‌های کم تردد و درب‌های سبک استفاده می‌شوند سیم‌پیچ آلومینیومی آن‌ها نیز به‌خوبی کار خواهد کرد.

بنا­بر آنچه گفته شد و با توجه به نوسانات بازار نمی‌توان قیمت ثابتی برای موتورها تک فاز در نظر گرفت؛ بنابراین اگر قصد خرید این موتورها را دارید به شما پیشنهاد می‌شود برای اطلاع یافتن از میزان قیمت موتور کرکره برقی تک فاز با واحد فروش شرکت دیده‌بان گستر قائم تماس حاصل نمایید.

فروش موتور کرکره برقی تک فاز

همان‌طور که گفته شد موتور کرکره تک فاز در مدل‌های مختلفی مانند توبولار و ساید به فروش می‌رسند برخی از این مدل‌ها عبارت‌اند از:

  • موتور کرکره تک فاز توبولار لیونکس ۱۴۰ نیوتونی: این موتور برای درب‌های ۱۴۰ کیلوگرمی ساخته‌شده‌اند و مجهز به سیستم ups و سیم‌پیچ صد درصد مسی می‌باشند همچنین این موتورها دارای آداپتور تقویت‌شده و صدا و لرزش بسیار کمی هستند.
  • موتور کرکره تک فاز ساید بارزانته ۱۵۰ کیلوگرمی: این موتور دارای سیستم ups می‌باشد و سرعت دور موتور آن در هر دقیقه ۱۰ دور است.
  • موتور کرکره تک فاز ساید ۳۰۰ کیلوگرمی بارزانته : این موتور بدون ups است حداکثر سرعت موتور آن ۵/۶ دور در دقیقه می‌باشد و طول قطر شفت کرکره آن باید ۱۱۰ میلی‌متر باشد این موتور از توان بسیار بالا و صدا و لرزش کمی برخوردار است.

موتور کرکره برقی تکفاز اس دی سی SDC تک فاز

– لیست قیمت موتور کرکره برقی تکفاز, بررسی مشخصات, انتخاب و خرید آنلاین

موتور کرکره برقی تکفاز اس دی سی SDC تک فاز : موتور کرکره برقی تکفاز هوشمند اتوماتیک در انواع با و بدون یو پی اس UPS

موتور کرکره برقی تک فاز مقاله

نوشته های مشابه