موتور کرکره برقی تیوبلار

موتور کرکره تیوبلار

موتور کرکره برقی تیوبلار

موتور کرکره برقی تیوبلار

موتور کرکره برقی تیوبلار(Tioblar electric shutters) امروزه علاوه بر مراکز تجاری برای درب و پنجره و پارکینگ منازل نیز از کرکره‌های برقی استفاده می‌شود.

مزیت کرکره‌های اتوماتیک نسبت به کرکره‌های قدیمی این است که دارای صدا و لرزش بسیار کمی می‌باشند و ایمنی آن‌ها نیز بیشتر است همچنین این کرکره‌ها برای تمامی افراد با هر سنی قابل‌استفاده است و به قدرت زیادی برای باز و بسته کردن کرکره نیاز نیست و تنها با یک ریموت می‌توان آن را باز و بسته کرد.

موتور این کرکره‌ها به برق وصل می‌شود و دارای انواع مختلفی می‌باشد یکی از موتور کرکره‌های پرفروش در بازار ایران موتور کرکره برقی تیوبلار است. در این مطلب قصد داریم شمارا با مشخصات موتور کرکره برقی تیوبلار و قیمت آن آشنا نماییم.

مشخصات موتور کرکره برقی تیوبلار

موتورهای کرکره برقی تیوبلار برای مکان‌های کم تردد و درب‌های سبک مورداستفاده قرار می‌گیرند و نباید از آن‌ها برای درب‌های سنگین و محیط‌های پرتردد استفاده کرد چراکه در این صورت موتور دچار آسیب خواهد شد.

اکثر موتورهای تیوبلار دارای سیستم خلاص کن می‌باشند و هنگام قطع برق می‌توان از این سیستم استفاده کرد. موتورهای تیوبلار دارای اندازه کوچک و به شکل استوانه هستند و به موتورهای استوانه‌ای نیز شهرت دارند این موتورها فضای کمی را اشغال می‌کنند و بسیار مناسب فضاهای کوچک هستند.

بیشتر موتورهای تیوبلار با برق ۲۲۰ ولتی کار می‌کنند و مدار فرمان آن‌ها ساده و بدون باتری می‌باشد به همین دلیل از UPS پشتیبانی نمی‌کند. تنها مشکل موتورهای تیوبلار این است که مجهز به ترمز اضطراری نیستند و به همین دلیل ممکن است در هنگام قطع برق سقوط کنند.

انواع موتور کرکره تیوبلار

موتور کرکره برقی تیوبلار دارای مدل‌های بسیار متنوعی هستند و شرکت‌ها و برندهای مختلفی این نوع موتور را تولید می‌کنند. موتور تیوبلار دارای مارک‌های اروپایی، ایرانی و چینی است که هرکدام از قیمت‌ها و برندهای متفاوتی برخوردارند،

به‌طورکلی این موتورها دارای دو نوع ساده و صنعتی هستند که مدل ساده آن از درب‌های سبک پشتیبانی می‌کند و مدل صنعتی آن توانایی جابه‌جایی کرکره‌های ۴۰۰ کیلوگرمی را نیز دارد اما بهتر است برای درب‌های ۴۰۰ کیلوگرمی به‌جای موتورهای تیوبلار صنعتی از موتورهای ساید استفاده کرد.

نصب موتور کرکره برقی تیوبلار

نصب موتور کرکره برقی تیوبلار دشوارتر از موتورهای ساید می‌باشد زیرا این موتور داخل رول نصب می‌شود، به‌طورکلی مراحل نصب موتور کرکره برقی تیوبلار به شرح زیر می‌باشد:

  • در مرحله اول باید طول درام به دست آورده شود در موتورهای ۳۰۰Nm طول درام باید به‌اندازه ۱۵ سانتیمتر از فاصله صفحه پلیت­های نصب‌شده کمتر باشد
  • سپس یک برش به‌اندازه ۵/۱ در ۵/۳ سانتیمتر در لبه درام ایجاد می‌کنیم تا زبانه موتور را بر روی آن قرار دهیم
  • در مرحله بعد دو سوراخ به قطر ۳ میلی‌متر و به فاصله ۱۵ میلی‌متر از لبه درام ایجاد می‌کنیم، این شیارها برای اتصال درام با زبانه موتور ایجاد می‌شود و در پایان باید آن‌ها را پیچ کرد
  • در این مرحله شیارهای اصلی را برای نصب موتور ایجاد می‌کنیم به این صورت که فاصله ۴۷۸ میلی‌متر از لبه درام را اندازه می‌گیریم و سپس ۴ سوراخ به قطر ۵ میلی‌متر به‌صورت عمود برهم ایجاد می‌کنیم
  • در این مرحله سه قطعه را به هم متصل می‌کنیم شفت را از داخل پولی اول و سپس پولی دوم عبور می‌دهیم و سپس محل اتصال شفت و پولی اول را جوش می‌کنیم
  • شفت کانکتور را داخل درام قرار می‌دهیم و قسمت انتهای آن را به شفت متصل می‌کنیم و پولی شماره دو را بر دهانه درام جوش می‌کنیم.
  • در مرحله بعد بلبرینگ را در قسمت انتهای شفت جاگذاری می‌کنیم و موتور تیوبلار را داخل درام قرار داده و آن را به‌وسیله حلقه‌های بست و حلقه‌های ایمنی محکم می‌کنیم و در پایان موتور را داخل شیارهایی که قبلاً ایجاد کرده‌ایم قرار می‌دهیم. نصب موتور کرکره برقی تیوبلار به تخصص نیاز دارد و بهتر است این کار توسط فردی ماهر انجام شود تا آسیبی به موتور وارد نشود.

خرید موتور کرکره برقی تیوبلار

برای خرید موتور کرکره برقی تیوبلار می‌توانید به فروشگاه‌ها و مراکز مختلفی مراجعه نمایید اما اگر قصد خرید موتور کرکره تیوبلار را دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید خود را از شرکت دیده‌بان گستر قائم انجام دهید.

برای این کار می‌توانید به آدرس اینترنتی این شرکت مراجعه کرده و در ارتباط باقیمت محصول و میزان گارانتی و مشخصات آن با واحد فروش آن مشورت نمایید.

این شرکت عرضه‌کننده تمامی مدل‌های موتور تیوبلار است و موتورهای آن با آلیاژ و مواد باکیفیت ساخته‌شده‌اند درنتیجه طول عمر موتورها زیاد است و قیمت آن نیز با توجه به گارانتی بسیار مناسب است.

قیمت موتور کرکره برقی تیوبلار

موتور کرکره برقی تیوبلار از قیمت کمتری نسبت به موتورهای ساید و سانترال برخوردار است اما این موتور نیز دارای برندهای مختلفی می‌باشد و به همین دلیل از قیمت ثابتی برخوردار نیست و میزان قیمت آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • میزان گارانتی: برخی از موتورهای تیوبلار دارای گارانتی بیشتر و خدمات پس از فروش می‌باشند که قیمت آن‌ها نیز بیشتر می‌باشد.
  • قدرت توان موتور: هراندازه قدرت توان موتور بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • جنس و برند موتور: موتورهای تیوبلار دارای برندهای مختلفی مانند اروپایی، ایرانی و چینی هستند قیمت مارک‌های اروپایی بیشتر از برندهای دیگر می‌باشد و قیمت مدل‌های چینی نیز در پایین‌ترین رده قرار می‌گیرد، اما ازآنجایی‌که مدل‌های اروپایی گران‌قیمت هستند بیشتر مدل‌های چینی خریداری می‌شوند.

امروزه باوجود نوسانات بازار نمی‌توان قیمت ثابتی برای موتورهای تیوبلار در نظر گرفت؛ بنابراین اگر قصد خرید این موتورها را دارید به شما پیشنهاد می‌شود برای اطلاع یافتن از میزان قیمت موتور کرکره برقی تیوبلار با واحد فروش شرکت دیده‌بان گستر قائم تماس حاصل نمایید تا از مشخصات و قیمت محصولات اطلاع یابید.

فروش موتور کرکره برقی تیوبلار

موتور کرکره برقی تیوبلار در انواع و برندهای مختلفی به فروش می‌رسد برخی از این موتور عبارت‌اند از:

  • موتور تیوبلار ۱۲۰ کیلوگرمی تیونی: توان مصرفی این موتور ۳۴۸ وات است و دور موتور آن در هر دقیقه ۴ دور می‌باشد و مناسب درب‌های ۱۲۰ کیلوگرمی است. این موتور از موتورهای میان رده و باقیمت متوسط میباشد.
  • موتور تیوبلار بتا۱۴۰ کیلوگرمی: توان مصرفی این موتور ۴۲۵ وات است و دور موتور آن در هر دقیقه ۹ دور می‌باشد و طبق استاندارد IP44 ساخته‌شده است.
  • موتور تیوبلار فونیکس ۱۰۰ کیلوگرمی: این موتور طبق استاندارد IP44 ساخته‌شده و سیم‌پیچ آن صد درصد مسی می‌باشد و دور موتور آن در هر دقیقه مابین ۷ تا ۱۵ دور می‌باشد.

موتورکرکره برقی تیوبلار (لوله ای) جهت استفاده در درب های اتوماتیک کرکره ای فروشگاهی و پارکینگ های و سایبان های برقی کم با تردد کم ساخت کمپانی الرو آلمان با قدرت گشتاور ۵۰ نیوتن تا ۳۰۰ نیوتن به همراه دسته خلاص کن جهت استفاده در مواقع قطع برق.

این موتور ها در وزن های مختلف از قبیل ۵۰نیوتن, ۶۰نیوتن, ۸۰ نیوتن, ۱۰۰نیوتن, ۱۲۰نیوتن, ۱۴۰نیوتن و موتور های وزن بالاتر از قبیل ۱۸۰ نیوتن , ۲۳۰ نیوتن و ۳۰۰ نیوتن تشکیل شده اند .و مناسب جهت اجراء انواع کرکره های برقی هستند.

خصوصیات فنی سیستم :

موتور کرکره برقی تیوبلار (لوله ای) درب اتوماتیک رول آپ
قدرت گشتاور از۸۰ نیوتن تا ۳۰۰ نیوتن
کارکرد موتور  با برق تک فاز اتصال به یو پی اس جهت کارکرد در زمان قطع برق
خلاص کن بصورت هندل جهت استفاده در مواقع قطع برق
جهت استفاده در درب های رول آپ
قابلیت نصب با شفت های هشت ضلعی و لوله های صنعتی ۷۵٫۱۰۲٫۱۱۰٫۱۳۵

 ساخت کمپانی های معتبر فک ایتالیا و الرو آلمان
دارای استاندارد TUV، CE اروپا

موتور کرکره برقی تیوبلار مقاله

نوشته های مشابه