موتور کرکره سه فاز

موتور کرکره سه فاز

موتور کرکره برقی سه فاز

موتور کرکره برقی سه فاز

موتور کرکره برقی سه فاز(Three Phase Electric Shutters Engine) امروزه در بسیاری از مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری و مسکونی از

کرکره‌های اتوماتیک و برقی استفاده می‌شود این کرکره‌ها باعث سهولت در رفت‌وآمد می‌شوند و می‌توان بر آن‌ها ریموت نصب کرد، تمامی

کرکره‌های اتوماتیک دارای موتوربرقی هستند و این موتورها دارای انواع مختلفی می‌باشند.

سؤالی که برای بیشتر افراد استفاده‌کننده از این کرکره‌ها پیش می‌آید این است که مقدار برق مصرفی موتور کرکره توان بالا چه میزان است و در صورت استفاده از این کرکره‌ها باید چه مقدار برای برق هزینه شود؟ یکی از انواع موتور کرکره، موتور کرکره برقی سه فاز است که میزان برق مصرفی آن بسیار کم است در این مطلب قصد داریم شمارا با انواع موتور کرکره برقی سه فاز و مشخصات آن آشنا نماییم و به سؤال ذکرشده پاسخ دقیقی ارائه دهیم.

مشخصات موتور کرکره برقی سه فاز

موتور کرکره برقی سه فاز از موتورهای بسیار قدرتمند و قوی است که تحمل جابه‌جایی کرکره‌های تا وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم و بیشتر را دارد؛ بنابراین این نوع موتورها جزء موتورهای ساید محسوب می‌شوند و باید از آن‌ها برای مکان‌های پرتردد و درب‌های سنگین استفاده کرد،

درواقع موتورهای کرکره برقی سه فاز همان موتورهای ساید AC هستند که به برق سه فاز متصل می‌شوند و مجهز به سیستم UPS نیستند، این موتورها دارای سیستم خلاص کن دستی می‌باشند و بیشتر آن‌ها از سیستم پاراشوت برخوردارند تا هنگام قطع برق از سقوط کرکره جلوگیری نمایند به عبارتی موتورهای سه فاز برای جلوگیری از اتلاف انرژی ساخته‌شده‌اند،

در مکان‌های پرتردد کرکره برقی با تعداد دفعات بالا باز و بسته می‌شود و همین باز و بسته شدن زیاد سبب می‌شود برق زیادی مصرف گردد

اما اگر موتور کرکره شما سه فاز باشد میزان برق مصرفی بسیار کم خواهد و درعین‌حال توان و قدرت موتور نیز بسیار زیاد می‌باشد.

انواع موتور کرکره برقی سه فاز

موتور کرکره سه فاز شامل مدل‌ها و برندهای متفاوتی است اکثر موتورهای ساید اروپایی سه فاز می‌باشند و به همین دلیل دارای سیستم UPS نیستند.

برخی از موتورهای چینی و تحت لیسانس نیز جزء موتورهای سه فاز محسوب می‌شوند، به‌طورکلی موتور کرکره‌های سه فاز شامل موتورهای ساید اروپایی، ایرانی و چینی هستند که می‌توان برندهای مختلف آن را انتخاب کرد.

انواع موتور کرکره برقی سه فاز دارای توان‌های ۱۰۰۰،۸۰۰،۶۰۰،۳۰۰، ۱۳۰۰ کیلوگرم و … رادارند که هرکدام مناسب کرکره‌ها با وزن‌های مختلف هستند. تمامی موتور کرکره‌های سه فاز دارای طول عمر بالایی هستند و معمولاً خیلی دیرتر از موتورهای تک فاز دچار آسیب می‌شوند، به‌طورکلی موتورهایی که توان آن‌ها از ۱۰۰۰ کیلوگرم بیشتر باشد به برق سه فاز متصل می‌شود.

قیمت موتور کرکره برقی سه فاز

همان‌طور که گفته شد موتور کرکره برقی سه فاز دارای انواع مختلفی می‌باشند و به همین دلیل از قیمت ثابتی برخوردار نیستند و میزان قیمت آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد در زیر به برخی از این عوامل اشاره خواهد شد:

  • قدرت موتور: یکی از عوامل تأثیرگذار در میزان قیمت موتورهای سه فاز قدرت آن‌ها می‌باشد، برخی از موتورها تحمل وزن بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم رادارند و برخی تنها کرکره‌های ۳۰۰ کیلوگرمی را جابه‌جا می‌کنند. واضح است که قیمت ۱۰۰۰ کیلوگرمی آن بیشتر می‌باشد.
  • مارک و برند موتور: موتورهای سه فاز دارای مارک‌های مختلف اروپایی، ایرانی و چینی هستند که معمولاً قیمت مدل‌های اروپایی بیشتر است چراکه کیفیت و طول عمر آن‌ها زیاد است.
  • نوع آلیاژ و سیم‌پیچی موتور: نوع آلیاژ به‌کاررفته در موتور نیز در میزان قیمت آن تأثیرگذار است موتورهایی که دارای سیم‌پیچ مسی هستند طول عمر بالاتری نسبت به سیم‌پیچ‌های آلومینیومی دارند و دچار سوختگی نمی‌شوند؛ بنابراین قیمت آن‌ها نیز بیشتر است ازآنجایی‌که موتورهای سه فاز برای مکان‌های پرتردد مورداستفاده قرار می‌گیرند بهتر است مدل‌های مسی را انتخاب کرد تا هنگام کار کردن موتور سیم‌ها داغ نکنند و دچار سوختگی نشوند.

به‌طورکلی باوجود نوسانات بازار نمی‌توان قیمت ثابتی برای موتورها در نظر گرفت؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌شود برای اطلاع یافتن از میزان

قیمت موتور کرکره برقی سه فاز بهتر است با شرکت دیده‌بان گستر قائم تماس حاصل نمایید.

نصب موتور کرکره برقی سه فاز

طریقه نصب موتور کرکره برقی سه فاز ساده است شما می‌توانید این موتور را در سمت چپ یا راست کرکره و خارج از رول نصب نمایید برای این کار ابتدا دو صفحه پلیت را کنار هم بر روی دیوار پیچ و مهره کنید و روی صفحه بزرگ‌تر گیربکس وصل شود و روی صفحه دیگر بلبرینگ قرار می‌گیرد و صفحه‌ها را بر روی دیوار تراز کرده و سپس درام را به بلبرینگ و موتور وصل می‌کنیم.

در مرحله بعد یک سر پولی را که در داخل درام قرار دارد به شفت و سر دیگر آن را به لبه درام جوش می‌کنیم و سپس موتور جاگذاری می‌شود و در مرحله بعد موتور تنظیم می‌شود و در پایان موتور را سیم‌کشی می‌کنید.

سیم‌کشی این موتورها به‌صورت آماده داخل سوکت قرار دارد و تنها باید سوکت موتور را به رسیور وصل نمایید و اگر موتور مجهز به ریموت می‌باشد کد دهی ریموت انجام شود. نصب موتورهای سه فاز کاری تخصصی است و باید این کار توسط فردی ماهر و متخصص انجام گیرد تا آسیبی به موتور وارد نشود و کارکرد آن دچار اختلال نگردد.

خرید موتور کرکره برقی سه فاز

شما می‌توانید با روش‌های مختلفی مانند حضوری و اینترنتی موتور کرکره برقی سه فاز را خریداری نمایید اما برای خرید این موتورها حتماً به فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر مراجعه نمایید.

تا محصولی اصل و با گارانتی را خریداری نمایید. اگر قصد خرید موتور کرکره برقی سه فاز را دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید خود را از شرکت دیده‌بان گستر قائم انجام دهید.

این شرکت عرضه‌کننده تمامی برندهای معتبر موتور کرکره سه فاز می‌باشد و تمامی محصولات خود را با گارانتی به فروش می‌رساند همچنین آلیاژ و طول عمر موتورهای سه فاز ارائه‌شده این شرکت بسیار بالاست و می‌توانید از خدمات پس از فروش آن‌ها نیز استفاده نمایید درنتیجه خریدی مطمئن و باقیمت مناسب را تجربه خواهید کرد

فروش موتور کرکره برقی سه فاز

موتور کرکره برقی سه فاز در مدل‌ و برندهای مختلفی به فروش می‌رسد. برخی از این موتورها عبارت‌اند از:

  • موتور کرکره برقی سه فاز SDC1000 کیلوگرمی: این موتور بر طبق استاندارد CE ساخته‌شده است و دارای گارانتی یک‌ساله، سیستم خلاص کن دستی و ترمز اضطراری است و قابلیت جابه‌جایی درب‌های ۱۰۰۰ کیلوگرمی را دارد.
  • موتور کرکره برقی سه فاز ۴۲۰ کیلوگرمی سانترال بارزانته: این موتور با برق ۲۲۰ ولتی کار می‌کند و توان موتور آن ۱۰۰۰ وات است بر طبق استاندارد IP44 ساخته‌شده است و مجهز به ترمز مغناطیسی و سیستم خلاص کن می‌باشد.

 

نوشته های مشابه