موتور کرکره برقی سانترال

موتور کرکره سانترال

قیمت موتور کرکره سانترال بارازانته

موتور کرکره برقی سانترال

موتور کرکره برقی سانترال (Central Electric Shuttle Engine) ، امروزه درب بسیاری از مراکز تجاری و پارکینگ‌ها به کرکره برقی مجهز شده است این کرکره‌ها مانند کرکره‌های قدیمی نیاز به مراقبت و تعمیر زیادی ندارند و کار کردن با آن برای تمامی افراد امکان‌پذیر است،

موتورهای کرکره برقی مختلفی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها برای وزنی مخصوص ساخته‌شده‌اند. به‌طورکلی موتور کرکره برقی به سه نوع

موتور ساید (برای مکان‌های پرتردد و درب‌های سنگین)، موتور سانترال (برای مکان‌هایی با تردد متوسط و درب‌های سبک) و موتور توبولار (برای مکان‌های کم تردد و درب‌های سبک) تقسیم می‌شوند. در این مطلب قصد داریم شمارا با انواع موتور کرکره سانترال و مشخصات و قیمت آن آشنا نماییم.

مشخصات موتور کرکره برقی سانترال

موتور کرکره سانترال یا مرکزی از دسته موتورهایی است که برای درب‌های با وزن متوسط مورداستفاده قرار می‌گیرد علت نام‌گذاری این موتورها این است که در مرکز شفت کرکره نصب می‌شوند و به همین دلیل به آن‌ها موتور مرکزی یا سانترال میگویند.

موتور سانترال برخلاف سایر موتورها دارای حرکت سریع و روانی است و مجهز به سیستم خلاص کن می‌باشد تا در مواقع قطع برق از آن استفاده کرد از این موتور کرکره می‌توان برای کرکره‌های قدیمی نیز استفاده کرد درواقع تنها موتور کرکره‌ای است که می‌توان آن را بر روی کرکره‌های قدیمی نیز نصب کرد. این موتور دارای مارک و برندهای مختلفی است و توان جابه‌جایی درب‌هایی با وزن ۱۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم را دارد؛ موتور کرکره سانترال دارای تنوع زیادی نیست و بیشتر در دو نوع ۱۸۰ و ۴۲۰ کیلوگرمی عرضه می‌شود.

انواع موتور کرکره برقی سانترال

موتور کرکره سانترال دارای انواع مختلفی می‌باشد؛ البته تنوع این موتورها به‌اندازه موتورهای ساید و توبولار نیست اما مارک‌های معتبری همچون

الرو آلمان و برخی از برندهای ایرانی و چینی موتور کرکره سانترال را تولید می‌کنند،

به‌طورکلی موتورهای سانترال دارای دو نوع باتری دار و بدون باتری هستند، مدل باتری دار آن مجهز به سیستم UPS است و با برق ۲۴ ولتی کار می‌کند و در هنگام قطع برق باتری‌های اضطراری آن کرکره را باز و بسته می‌کند اما مدل بدون باتری آن مدار فرمان ساده‌ای دارد و در هنگام قطع برق می‌توان از سیستم خلاص کن آن استفاده کرد. موتور سانترال به‌ویژه مدل‌های اروپایی آن دارای کیفیت و طول عمر بالایی هستند و اگر به‌درستی آن‌ها را نصب و نگهداری کرد سالیان دراز به تعمیر نیاز نخواهند داشت.

قیمت موتور کرکره برقی سانترال

موتور کرکره سانترال دارای انواع و برندهای مختلفی می‌باشد و به همین دلیل از قیمت ثابتی برخوردار نیست و میزان قیمت آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • میزان گارانتی: برخی از موتورهای سنترال دارای گارانتی بیشتر و خدمات پس از فروش می‌باشند که قیمت آن‌ها نیز کمی بیشتر از سایر موتورها می‌باشد.
  • قدرت توان موتور: یکی از عوامل تأثیرگذار در میزان قیمت موتورهای سنترال قدرت آن‌ها می‌باشد، موتورهای ۵۰۰ کیلوگرمی قدرت و قیمت بیشتری نسبت به موتورهای ۱۵۰ کیلوگرمی دارند.
  • جنس و برند موتور: همان‌طور که گفته شد موتورهای سانترال دارای مارک‌های مختلف اروپایی، ایرانی و چینی هستند قیمت مارک‌های معتبری همچون الرو آلمان بیشتر از برندهای دیگر می‌باشد و به‌تبع قیمت مدل‌های چینی در پایین‌ترین رده قرار می‌گیرد.
  • نوع آلیاژ و سیم‌پیچی موتور: نوع آلیاژ به‌کاررفته در موتور نیز در میزان قیمت آن تأثیرگذار است موتورهایی که دارای سیم‌پیچ مسی هستند طول عمر بالاتری نسبت به سیم‌پیچ‌های آلومینیومی دارند و دچار سوختگی نمی‌شوند؛ البته ازآنجایی‌که این موتورها برای محیط‌های پرتردد و درب‌های سنگین مورداستفاده قرار نمی‌گیرند سیم‌پیچ آلومینیومی آن‌ها نیز به‌خوبی کار خواهد کرد.

به‌طورکلی باوجود نوسانات بازار نمی‌توان قیمت ثابتی برای موتورها سانترال در نظر گرفت؛ بنابراین اگر قصد خرید این موتورها را دارید به شما پیشنهاد می‌شود برای اطلاع یافتن از میزان قیمت موتور کرکره سانترال با واحد فروش و مشاوران فنی شرکت دیده‌بان گستر قائم تماس حاصل نمایید.

خرید موتور کرکره برقی سانترال

برای خرید این موتور روش‌های مختلفی وجود دارد اما بهتر است موتور کرکره سانترال را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید تا بتوانید از گارانتی محصولات استفاده نمایید. اگر قصد خرید موتور کرکره سانترال را دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید خود را از شرکت دیده‌بان گستر قائم انجام دهید.

برای این کار می‌توانید به آدرس اینترنتی این شرکت مراجعه کرده و در ارتباط باقیمت محصول و میزان گارانتی و مشخصات آن با واحد فروش آن مشورت نمایید. این شرکت عرضه‌کننده تمامی مدل‌های موتور کرکره سانترال است و موتورهای آن با آلیاژ و مواد باکیفیت ساخته‌شده‌اند درنتیجه طول عمر موتورها زیاد است و قیمت آن نیز با توجه به گارانتی بسیار مناسب است.

نصب موتور کرکره برقی سانترال

نصب و راه‌اندازی موتورهای سانترال دشوارتر از موتورهای ساید و توبولار است چراکه این موتور در مرکز شفت کرکره نصب می‌شود و باید برای نصب آن

شفت کرکره برقی را فنربندی کرد؛ بنابراین نصب آن بسیار دشوار است و به نیروی ماهر نیاز دارد همچنین هزینه نصب موتور کرکره سانترال بیشتر از سایر موتورها می‌باشد.

و در هنگام نصب موتور باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر نصب به‌صورت اصولی و استاندارد انجام نشود فنرهای شفت و موتور بر روی تیغه‌ها خراش می‌اندازد؛ بنابراین برای نصب این موتور باید از فنر و کاسه فنر استفاده کرد و تعداد کاسه فنرها بستگی به عرض کرکره خواهد داشت (هراندازه درب عریض‌تر باشد تعداد کاسه فنرهای آن نیز افزایش می‌یابد) درنتیجه بنا­بر آنچه گفته شد برای نصب این موتور حتماً به نیرویی متخصص نیاز است چراکه اگر به‌درستی نصب نشود آسیب جدی به کرکره و تیغه‌های آن وارد می‌شود و هزینه تعمیر آن دوچندان خواهد شد.

فروش موتور کرکره برقی سانترال

موتور کرکره سانترال در انواع مختلفی به فروش می‌رسد برخی از مدل‌های این موتور عبارت‌اند از:

  • موتور کرکره سانترال Nice rondo 2040: این موتور جزء موتورهای سانترال اروپایی و ساخت ایتالیا است، توان مصرفی آن ۶۰۰ وات می‌باشد و سرعت دور آن در هر دقیقه ۸٫۵ دور است همچنین این موتور دارای ترمز اضطراری و سیستم خلاص کن دستی است و به همین دلیل از امنیت بالایی برخوردار می‌باشد.
  • موتور کرکره سانترال سیگما ۱۸۰ کیلوگرمی: این موتور مناسب درب‌های ۱۸۰ کیلویی می‌باشد و دارای دو نوع ups دار و بدون ups است که با برق ۲۴ و ۲۲۰ ولتی کار می‌کند.
  • موتور کرکره سانترال هیوت: این نوع موتور دارای گارانتی سه‌ساله است و جزء موتورهای سانترال پرفروش می‌باشد سیم‌پیچ آن صد در صد مسی است و بدون UPS می‌باشد.

 

انواع موتور سانترال کرکره برقی اتوماتیک هومیس عبارتند از:

موتور کرکره سانترال TSP ساخت چین با بلاترین کیفیت

موتور کرکره سانترال (MC) PUJUL پوژول اسپانیا ۱۸۰ کیلوگرم یا۱۵۰ نیوتن متر

موتور کرکره سانترال (ام سی) PUJUL پوژول اسپانیا ۲۸۰ کیلوگرم

موتور کرکره سانترال (MC) Ural اورال ۱۸۰ کیلوگرم یا۱۵۰ نیوتن متر

موتور کرکره سانترال ( ام سی) Ural اورال ۲۸۰ کیلوگرم

موتور کرکره سانترال (MC) Nice نایس ایتالیا ۱۸۰ کیلوگرم یا۱۵۰ نیوتن متر

موتور کرکره سانترال ( ام سی) Nice نایس ایتالیا ۲۸۰ کیلوگرم

موتور کرکره سانترال (MC) CAB کب ایتالیا ۱۸۰ کیلوگرم یا۱۵۰ نیوتن متر

موتور کرکره سانترال ( ام سی) CAB کب ایتالیا ۲۸۰ کیلوگرم

موتور کرکره سانترال (MC) ACM ای سی ام ایتالیا ۱۸۰ کیلوگرم یا۱۵۰ نیوتن متر

موتور کرکره سانترال ( ام سی) ACM ای سی ام ایتالیا ۲۸۰ کیلوگرم

ایران کرکره دارای موتور سایبان برقی نیز می باشد.

موتور کرکره سانترال مقاله

نوشته های مشابه